Thursday, July 5, 2007

hayya ala jihad !!!

ikhwan muslimin seperjuangan sekalian.. zaman yang serba canggih,dialaf baru ini, perjuangan dan jihad memerlukan penda'e yang proaktive dan kreative dalam berdakwah.. menyeru ummah kemedan perjuangan.. justeru itu, diantara laman perjuangan adalah seperti jihad senjata, jihad pena, jihad kalam, jihad idealogi, dan pelbagai bentuk jihad yang boleh dipraktikkan didalam perjuangan..

maka dengan itu, tidak terkecuali sebagai penda'e, jihad dialam globalisasi serta di medan teknologi tanpa batasan seperti layar internet, jua perlu kita ceburi, moga dengan teknologi serba canggih yang sedia ada sekarang, dapat kita pergunakannya dengan sebaik mungkin, dan teknologi canggih yang wujud tiada alasan utk kita menolaknya, kerana setiap sesuatu itu tentu adanya kebaikkan dan keburukkannya.. justeru itu, ternyata internet ini byk keburukannya.. akan tetapi !!! ternyata jua internet ini byk kebaikkannya...

terpulanglah dan terpundaklah keatas setiap insan utk membawa diri masing2, hala mana yang hendak ditujui.

pergunakan kemudahan yang ada ini,kearah kebaikkan..dengan menggunakan layar internet tanpa batasan ini, utk menyeru kejalan jihad islami.. siru ala barkatillah..

No comments: